Tuesday, August 16, 2011

INDONESIA - REGULATIONS - Push the Product Innovation, BI Give Incentive Regulation


Jakarta (15 / 8) - Many of the efforts made by Bank Indonesia as regulator to increase its market share of Islamic banking. One is incentive regulation. This was disclosed the Director of the Directorate of Islamic Banking Bank Indonesia, Mulya Siregar on the sidelines of Indonesia Halal Exhibition Business and Food Expo in Jakarta, Saturday (13 / 8). (source)


Mulya said reguulasi different incentives with incentives pajak.insentif one Islamic bank in the form of a rule when introducing new products, the other banks should not imitate the product for 2 years. During that Islamic banks are also free to introduce their products to a wide audience.

"During the second year, we (BI) will provide a better assessment, because he (Islamic banks) has been doing product innovation," he said.

Mulya hopes that these incentives, Islamic banking can be driven to always do product innovation. So that could ultimately increase the market share figures are still at 3.7 percent. (Ul)

Dorong Inovasi Produk, BI Berikan Insentif Regulasi


E-mail Print PDF

Jakarta (15/8)- Banyak upaya yang dilakukan oleh Bank Indonesia sebagai regulator untuk meningkatkan market share perbankan syariah. Salah satunya adalah insentif regulasi. Hal ini diungkapkan Direktur Direktorat Perbankan Syariah Bank Indonesia, Mulya Siregar di sela-sela Pameran Indonesia Halal Business and Food Expo di Jakarta, Sabtu (13/8).
Mulya mengatakan insentif reguulasi berbeda dengan insentif pajak.insentif salah satunya berupa aturan manakala bank syariah memperkenalkan produk baru, bank yang lain tidak boleh meniru produk tersebut selama 2 tahun. Selama itu juga bank syariah tersebut leluasa memperkenalkan produknya ke khalayak luas.
“Selama 2 tahun itu juga, kami (BI) akan memberikan penilaian yang lebih baik, karena dia (bank syariah) telah melakukan inovasi produk,” ujarnya.
Mulya berharap dengan adanya insetif tersebut, perbankan syariah dapat terdorong untuk selalu melakukan inovasi produk. Sehingga pada akhirnya dapat meningkatkan market share yang kini masih di angka 3,7 persen.(ul)

Source : http://www.pkesinteraktif.com/bisnis/perbankan-syariah/2810-dorong-inovasi-produk-bi-berikan-insentif-regulasi.html  - Aug 15, 2011 - google translate

No comments:

Post a Comment