Saturday, October 01, 2011

INDONESIA - AWARDS - Bank Syariah Bukopin Receives Best Service

REPUBLIKA.CO.ID, JAKARTA - PT Bank Syariah Bukopin (BSB) won an award from Indonesia Property & Bank Award 2011 (IPBA) with the category of "Shariah Banking predicated Good as The Most Favourite Service Quality & Product For Shariah Banking" at the Hotel Borobudur, Jakarta.

"We are grateful for the award of Indonesia Property & Bank Award 2011 for the third time in providing the best service to customers," said Director of Bank Syariah Bukopin Eriandi. (source)

Eriandi explain the BSB is always developing quality services to customers in creating service excellence. The success achieved by BSB from external parties, an output for their dedication, hard work, full commitment from management, staff, and the trust given customer and stakeholders.

In 2011 BSB has incised again and obtain a number of award achievement, ie as the Best of Indonesia Service to Core Champion 2011 with a category of Islamic Banking Mark Plus; The Best Banking & Finance Indonesia Award from the Asean Business Award; as the first Islamic Banks Business Savings With the launching of Sharia Systems Business Records, and the Fifth Ranked as Best Sharia Award 2011 from Investor Magazine.

Bank Syariah Bukopin Terima Penghargaan Layanan Terbaik

Jumat, 30 September 2011 09:40 WIB
REPUBLIKA.CO.ID, JAKARTA - PT Bank Syariah Bukopin (BSB) meraih penghargaan dari Indonesia Property & Bank Award 2011 (IPBA) dengan kategori “Perbankan Syari’ah Berpredikat Bagus sebagai The Most Favourite Service Quality & Product For Shariah Banking” di Hotel Borobudur, Jakarta.
“Kita bersyukur atas penerimaan penghargaan dari Indonesia Property&Bank Award 2011 yang ketiga kalinya dalam memberikan pelayanan terbaik kepada nasabah,” tutur Eriandi Direktur Bank Syariah Bukopin.
Eriandi menjelaskan BSB selalu mengembangkan kualitas layanan kepada nasabah dalam menciptakan pelayanan yang prima. Kesuksesan yang diraih BSB dari pihak eksternal, merupakan output atas dedikasi, kerja keras, penuh komitmen dari jajaran manajemen, karyawan, maupun kepercayaan yang diberikan nasabah serta stakeholders.
Pada tahun 2011 BSB telah menorehkan kembali prestasi dan memperoleh sejumlah penghargaan, yaitu sebagai The Best of Indonesia Service to Core Champion 2011 dengan category Islamic Banking dari Mark Plus; The Best Banking & Finance Indonesia Award dari Asean Business Award; sebagai Bank Umum Syariah Pertama Yang Meluncurkan Tabungan Bisnis Dengan Sistem Syariah dari Rekor Bisnis, dan sebagai Peringkat Kelima sebagai Best Syariah Award 2011 dari Majalah Investor.

Source :  http://www.republika.co.id/berita/syariah/keuangan/11/09/30/lsbe2w-bank-syariah-bukopin-terima-penghargaan-layanan-terbaik - Sept 30, 2011 - google translate

No comments:

Post a Comment