Wednesday, October 12, 2011

INDONESIA - RATINGS - Translate from: English ITS II achieve rated BB + (exp) from Fitch

JAKARTA: Fitch Ratings assign ratings SBSN Publishing Company PT Indonesia II (ITS II) and the global sukuk to be issued at the level of BB + (exp).

The Fitch ratings research today shows that rank equivalent to a rank long-term government debt and foreign denominated global bonds already issued. (source)

Primary Analyst & Senior Director in Fitch Andrew Colquhoun's research mengatkana ranked prospect was set at a positive level.

"Final rating is still conditional and depends on further information that confirms the data that has been accepted," Colquhoun said today.

Rank, he continued, reflecting the rate of income Fitch cash flow that guarantees repayment of the sukuk is direct, and not conditional.

Global sukuk issued government intends to adopt the structure Ijarah (sale & leaseback) similar to that published ITS I in April 2009. (FAA)

PPSI II raih peringkat BB+ (exp) dari Fitch

Large_bank_syariah_mandiri020
JAKARTA: Fitch Ratings menetapkan peringkat PT Perusahaan Penerbit SBSN Indonesia II (PPSI II) dan sukuk global yang akan diterbitkannya pada level BB+(exp).

Riset pemeringkatan Fitch tersebut hari ini menunjukkan peringkat itu setara dengan peringkat jangka panjang utang denominasi asing pemerintah dan obligasi global yang sudah diterbitkan.

Primary Analyst & Senior Director Fitch Andrew Colquhoun dalam riset itu mengatkana prospek peringkat itu ditetapkan pada level positif.

"Peringkat final masih kondisional dan tergantung dari informasi lanjutan yang mengonfirmasi data yang sudah diterima," ujar Colquhoun hari ini.

Peringkat itu, lanjutnya, merefleksikan pendapatan Fitch yang menilai arus kas yang menjamin pelunasan sukuk adalah langsung, dan tidak kondisional.

Sukuk global yang berniat diterbitkan pemerintah akan menganut struktur ijarah (sale & leaseback) yang sama dengan yang diterbitkan PPSI I pada April 2009. (faa)

Source : http://www.bisnis.com/articles/ppsi-ii-raih-peringkat-bb+-exp-dari-fitch  - Oct 12, 2011 - google translate

No comments:

Post a Comment